Kannattaako yritysten käyttää ammattivalokuvaajaa somemarkkinointiin?

Vastaus kysymykseen on lähestulkoon aina, ”kyllä kannattaa”. Ammattimaiset valokuvaajat ovat taitavia sommittelemaan ja muokkaamaan kuvia juuri halutulla tavalla niin että ne puhuttelevat kohdeyleisöä mahdollisimman hyvin. Ammattivalokuvaajat ovatkin koulutettuja alan pariin ja tietävät nopeasti mitä on haussa. Kannattaakin luottaa ammattilaisen koulutukseen ja osaamiseen, jotta yritys saa mahdollisimman hyvät kuvat markkinointiaan varten.

Ammattilaisten osaamista kannattaakin siis käyttää mahdollisuuksien mukaan. Yleensä ammattilaiset saavat valmiita ja hyviä lopputuloksia aikaiseksi nopeammin, kuin kuvaamisen kanssa harvemmin tekemisissä olevat. Näin yritys myös säästää rahaa työtuntien ja työpanoksen muodossa. 

Somemarkkinoinnissa onkin käynnissä todella kova kilpailu ja enää yritykset eivät pärjää ”vain kuvilla”, vaan niihin on panostettava kokoajan enemmän ja enemmän, jotta kilpailijat erottuvat toisistaan. Kun markkinointi on hyvää, asiakkaat kiinnittävät siihen oikeasti huomiota ja lukevat julkaisuun liitettyä tekstiä ja muistavat kuvissa olevan kohteen ja brändin paljon helpommin. 

Osaavatko ammattikuvaajat luoda kilpailijoista erottuvia kuvia?

Kyllä, ammattilaisvalokuvaajien tehtäviin kuuluu pyrkiä erottamaan brändit toisistaan. Kuten vaikka moni kauppakeskus tai hotelli Helsingissä saattaa käyttää samaa valokuvaajaa, on valokuvaajan pystyttävä kuvaamaan kohdettaan eri tavalla jokaiselle työnantajalleen. Tämä onkin ammattilaisille helppoa ja sen takia kannattaakin antaa heidän huolehtia asiasta. He voivat esimerkiksi ehdottaa tietyn tyylisiä brändiin liittyviä tekijöitä ja luonnostella erilaisia malleja, joihin kuvia on mahdollista käyttää. 

Ammattilaisilla onkin usein oma tyylinsä, jota he hyödyntävät kuvatessaan mitä tahansa kuvia ja tämän ansiosta kuvaajat erottuvat toisistaan, vaikka kuvan kohde olisikin sama. Tästä syystä kannattaa myös käyttää samaa valokuvaajaa niin pitkään kuin se brändin ja yhteistyön kannalta on hyvä asia. Näin brändi elää saman kuvaajan käsissä ja asiakkaille välittyy selkeä ja yhteneväinen kuvamaailma.